قطبالدين صادقي مطرح كرد
وضعيت حريم «تئاترشهر» شرمآور است
قطبالدين صادقي معتقد است مجموعه «تئاترشهر» نياز به حفاظت و حريم مشخص دارد و اين استدلال كه حصاركشي منجر به فاصله ميان اين مجموعه و مردم ميشود از اساس اشتباه است. به گزارش خبرنگار مهر، قطبالدين صادقي بازيگر، نمايشنامهنويس، مدرس و كارگردان مطرح و با سابقه تئاتر ايران است كه طي ۴ دهه گذشته بيشترين آثار نمايشي خود را در مجموعه تئاترشهر به صحنه برده است.«آرش»، «هفت قبيله گمشده»، «سحوري» و «يادگار زريران» از جمله آثار مطرح اين كارگردان باسابقه تئاتر هستند كه در سالنهاي مختلف مجموعه تئاترشهر روي صحنه رفتهاند. قطبالدين صادقي معتقد است وضعيت پيرامون اين بناي تئاتري بسيار شرمآور است. وي درباره شرايط محيط پيرامون مجموعه تئاترشهر و رسيدگي و تغيير اين شرايط به خبرنگار مهر گفت: محيط پيرامون تئاترشهر مكاني براي حضور اراذل و اوباش، خلافكاران و دگرباشها شده است كه قداست فرهنگي اين مجموعه را رعايت نميكنند.اين كارگردان تئاتر با بيان اينكه بايد حريم مجموعه تئاترشهر مشخص شود، متذكر شد: اتفاقات شرمآوري در اطراف اين بنا رخ ميدهد. صادقي درباره برخي انتقادها در خصوص اينكه بناهاي فرهنگي و هنري در كشورهاي اروپايي حصار و حريمي مشخص ندارند، تصريح كرد: اينجا اروپا نيست كه بگوييم تئاترشهر نياز به حريم ندارد. مدام در پاي ديوارهاي مجموعه تئاترشهر آتش روشن ميكنند و اين محيط تبديل به مكاني ناامن براي جوانها، خانوادهها و مخاطبان تئاتري شده است. بايد از تئاترشهر و محيط آن با تعيين كردن حريمي مشخص محافظت كرد.اين هنرمند با سابقه تئاتر ايران درباره برخي انتقادهاي ديگر مبني بر اينكه اگر حريم تئاترشهر مشخص و حصاركشي شود باعث جدايي ميان مردم و تئاتر ميشود، تاكيد كرد: اين انتقاد از پايه و اساس اشتباه است، زيرا وقتي مردم بخواهند تئاتر ببينند بليت آن را تهيه ميكنند و به تئاترشهر ميآيند و ربطي به حصار و حريمي مشخص ندارد. صادقي در پايان سخنان خود با صراحت گفت كه مديران و مسوولان بايد از مجموعه تئاتر شهر مراقبت كنند.