• 1404 پنج‌شنبه 12 تير
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 3981 -
  • 1396 پنج‌شنبه 30 آذر

ويژه

شايسته‌سالاري يك تعارف نيست
در جلسه گردهمايي اعضاي انجمن مديريت ايران، با محوريت تبيين طرح‌هاي ملي انجمن، دكتر مجيد قاسمي، رييس هيات‌مديره انجمن مديريت ايران و مديرعامل بانك پاسارگاد، بر لزوم توجه به شايستگي‌ها و توانمندي‌هاي حرفه‌اي مديران و كارشناسان تاكيد كرد. وي افزود: يكي از مشكلات جدي سازمان‌ها عدم دسترسي به الگوهاي مناسب شايستگي حرفه‌اي مبتني بر مباني علمي است، به همين دليل سازمان‌ها در انتخاب افراد شايسته براي پست‌هاي مديريتي دچار مشكلات جدي هستند. وي در ادامه به حديثي از پيامبر اكرم‌(ص) اشاره كرد كه مي‌فرمايند: من از فقر امتم نمي‌ترسم بلكه از سوء تدبير مي‌ترسم و ادامه داد: شايسته‌‌سالاري يك تعارف نيست، بلكه يك ضرورت است و انجمن مديريت ايران، با عمل به رسالت‌هاي خود در مسير شناسايي و بهبود ضعف‌هاي مديريتي و تبيين و توسعه مديريت گام برمي‌دارد.  وي در ادامه افزود: مديران مي‌توانند اخلاق حرفه‌اي را منتقل كنند و ما به دنبال اين هستيم كه به عنوان يك ارزش افزوده، اين كشور به فهم دقيق مسائل مديريتي دست يابد.


همراه اول وكمترين قطعي مكالمه

وحيد صدوقي، مديرعامل همراه اول گفت: عدم همكاري شهرداري‌ها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتن‌دهي تلفن همراه با مشكل روبه‌رو شود و روند افزايش پوشش تلفن‌همراه كند شود.    وي با اشاره به برنامه همراه اول براي كاهش قطعي تماس‌ها و افزايش پوشش آنتن‌دهي تلفن همراه گفت: همراه اول در چند سال گذشته به خصوص در 17 ماه گذشته با راه‌اندازي 40 هزار سايت تلفن همراه براي كاهش قطعي تماس‌ها و افزايش پوشش آنتن‌دهي تلفن همراه سرمايه‌گذاري سنگيني انجام داده است. البته شبكه همراه اول بر اساس شاخص‌هاي تعيين شده، مقداري افت كيفيت داشت اما بر اساس تعهدي كه با سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي وجود دارد، شاخص كيفيت همراه اول كنترل شد و در جايگاه مناسبي قرار گرفته است.  وي تاكيد كرد: بر اساس آمارهاي منتشر شده در جلسه توسط وزير ارتباطات و فناوري اطلاعات، شاخص قطعي تلفن همراه در شهر تهران 6/0 درصد و در كل كشور اين ميزان كمتر است و در ميان اپراتورهاي تلفن همراه همراه اول كمترين قطعي را داشته است. مردم بايد بدانند كه از اسفندماه گذشته تا به امروز كيفيت ارتباطات همراه اول افزايش يافته و قطعي مكالمات با توجه به افزايش پوشش آنتن‌دهي كاهش يافته است كه مي‌تواند ارتباطات با كيفيت و پايداري را در اختيار مردم قرار دهد.  مديرعامل همراه اول در خصوص مشكلات آنتن‌دهي گفت: در بسياري از موارد عدم همكاري شهرداري‌ها و مردم باعث شده تا توسعه پوشش آنتن‌دهي تلفن همراه با مشكل روبه‌رو شود و روند افزايش پوشش تلفن‌همراه كند شود. در جلسه با وزير ارتباطات نيز لزوم هماهنگي شهرداري‌ها با وزارت كشور و شهرداري تهران مطرح شد تا اپراتورهاي تلفن همراه بتوانند بعد از سال‌ها در برخي نقاط مجوز نصب را دريافت كنند.  وحيد صدوقي با بيان اينكه پوشش ضعيف تلفن همراه به ضرر مردم است، گفت: مردم از بابت افزايش پوشش تلفن همراه و سلامتي خود دغدغه دارند كه در اين جلسه نيز مطرح شد اما مردم بايد بدانند كه افزايش پوشش تلفن همراه آزمايش شده است و عدم پوشش تلفن همراه يا پوشش ضعيف به ضرر مردم است و پوشش كامل به نفع مردم است.  مديرعامل شركت ارتباطات سيار ايران افزود: از سوي وزير ارتباطات پيشنهاد شد در صورتي كه به واسطه توسعه يا عدم همكاري در مناطقي پوشش ضعيف باشد يا كيفيت در حال ارايه از كيفيت تعريف شده در پروانه افت كرد، 10 ثانيه اول به صورت رايگان ارايه شود. البته همراه اول پيش از اين نيز در چنين مناطقي 3 ثانيه اول را به صورت رايگان عرضه مي‌كرده است كه حالا به 10 ثانيه ارتقا پيدا مي‌كند.  صدوقي افزود: در خصوص قطعي تلفن همراه اگر پروانه 1 درصد را اعلام كرده باشد، ميانگين همراه اول در كليه شهر‌ها 6/0 درصد است كه عدد به مراتب كمتري در مقابل دو اپراتور ديگر تلفن همراه است.  وي درباره شبكه رومينگ ملي خاطرنشان كرد: رومينگ ملي از سال 1393 راه‌اندازي شده است و به صورت روزانه حدود 1 ميليون و 100 هزار نفر از مشتركان اپراتورهاي دوم و سوم از همراه اول سرويس دريافت مي‌كنند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون