• 1404 يکشنبه 7 دي
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک سپه fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 6226 -
  • 1404 يکشنبه 7 دي

هوش مصنوعي و آموزش و پرورش فرصتي براي نجات مدرسه از آموزش حافظه‌محور

با اين حال، استفاده از هوش مصنوعي در آموزش و پرورش بدون ملاحظه پيامدهاي اجتماعي و اخلاقي آن، مي‌تواند آسيب‌زا باشد. حفظ حريم خصوصي دانش‌آموزان، جلوگيري از وابستگي افراطي به فناوري و حفظ نقش انساني مدرسه از جمله دغدغه‌هايي است كه سياستگذاران آموزشي بايد به آن توجه جدي داشته باشند. مدرسه صرفا محل انتقال داده نيست؛ بلكه فضاي تربيت انسان، هويت و مسووليت اجتماعي است. اگر آموزش و پرورش بخواهد از ظرفيت‌هاي هوش مصنوعي بهره‌مند شود، پيش از هر چيز نيازمند سياستگذاري شفاف، آموزش معلمان و تغيير نگرش مديريتي است. فناوري زماني مفيد خواهد بود كه در خدمت اهداف تربيتي قرار گيرد، نه اينكه خود به هدف تبديل شود. در نهايت، هوش مصنوعي مي‌تواند به آموزش و پرورش كمك كند تا از چرخه تكرار محفوظات خارج شده و به نهادي پويا، خلاق و پاسخگو به نيازهاي جامعه امروز تبديل شود. آينده مدرسه نه كاملا انساني و نه كاملا ماشيني، بلكه تركيبي هوشمندانه از فناوري و انسانيت خواهد بود.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون