• ۱۴۰۳ دوشنبه ۳۱ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4884 -
  • ۱۳۹۹ سه شنبه ۱۹ اسفند

خبر

نخست‌وزير ژاپن، اولين ميهمان خارجي بايدن 

وبگاه خبري «آكسيوس» به نقل از منابع آگاه از برنامه رييس‌جمهور امريكا براي ميزباني نخست‌وزير ژاپن در كاخ سفيد در ماه آوريل خبر داد كه به اين ترتيب «يوشيهيده سوگا» اولين رهبر خارجي خواهد بود كه در دوره رياست‌جمهوري «جو بايدن» به واشنگتن سفر مي‌كند. 
آكسيوس نشست آتي سران دو كشور امريكا و ژاپن را فرصتي براي نمايش اتحاد خود به خصوص در مقابل كشورهايي مثل چين دانسته است. بر اساس اين گزارش، اين ديدار هنوز نهايي نشده و ممكن است بنابر وضع همه‌گيري كرونا، به زماني كمي‌ ديرتر موكول شود. پيش‌تر سوگا در تماس تلفني با بايدن در ماه ژانويه براي سفر به امريكا ابراز علاقه كرده بود. بايدن اولين نشست دوجانبه خود را با يك رهبر خارجي، با «جاستين ترودو» نخست‌وزير كانادا به صورت مجازي برگزار كرد. رييس‌جمهور ۷۸ ساله امريكا هنوز ميزبان هيچ يك از رهبران خارجي در واشنگتن نبوده و به هيچ كشوري هم به عنوان رييس‌جمهور سفر نكرده است. همچنين قرار است «آنتوني بلينكن» وزير خارجه و «لويد آستين» وزير دفاع امريكا اواسط ماه جاري ميلادي به ژاپن و كره‌جنوبي سفر كنند. اين اولين سفر خارجي تيم دولت بايدن پس از رسيدن به كاخ سفيد در روز ۲۰ ژانويه (۱ بهمن) به شمار مي‌آيد.


ابتلاي بشار اسد و همسرش به كرونا

دفتر رياست‌جمهوري سوريه روز دوشنبه از ابتلاي «بشار اسد» رييس‌جمهور سوريه و «اسماء الاسد» همسر وي به ويروس كرونا خبر داد و اعلام كرد حال هر دو كاملا خوب است و به كارهاي روزمره خود مي‌پردازند. به نوشته خبرگزاري سانا در اعلاميه دفتر رياست‌جمهوري سوريه آمده است كه بشار اسد و همسرش پس از مشاهده برخي علايم خفيف مشابه علايم كرونا، اقدام به تست پي.سي.آر كردند كه به موجب آن ابتلاي هر دو به بيماري كوويد-۱۹ ثابت شد. در اين اعلاميه آمده است كه هر دو در شرايط با ثبات و خوبي به سر مي‌برند و در حال انجام كارهاي روزمره در شرايط قرنطينه هستند كه به مدت دو الي سه هفته به طول خواهد انجاميد. به گفته دفتر رياست‌جمهوري سوريه، بشار اسد و همسرش آرزوي سلامتي و مصونيت مردم سوريه و تمامي ملت‌ها از شر ويروس كرونا كرده و از تمامي مردم سوريه خواسته‌اند تا حد امكان اقدامات پيشگيرانه را رعايت كنند. آنها همچنين از كادر پزشكي سوريه نيز تقدير و تشكر كردند. تاكنون ۱۵۹۸۱ نفر در سوريه به كرونا مبتلا شده‌اند كه از اين ميان ۱۰۳۷۴ بهبود يافته و ۱۰۶۳ نفر نيز جان خود را از دست داده‌اند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون