عدد و رقم
۱۰ برابر
افزايش مشتركان برق
يك مقام مسوول گفت: اگرچه با وجود تحريمها و مشكلات اقتصادي، اين صنعت دچار چالشهايي شده، اماخودكفايي سازندگان ايراني در بخشهاي زيادي از صنعت ترانس، منجر به كاهش نياز به خارج از كشور شده است.
به گزارش وزارت نيرو، مصطفي رجبي مشهدي معاون برنامهريزي و امور اقتصادي شركت توانير در كنفرانس بين المللي ترانسفورماتور با ارايه آماري از شبكه برق ايران گفت: هم اكنون ظرفيت نصب شده نيروگاهي ايران نسب به ابتداي انقلاب ۱۱.۴ برابر و تعداد مشتركان برق نيز ۱۰.۴ برابر شده است.وي ادامه داد: پيك مصرف برق نسبت به سال ۵۷ در حدود ۱۶.۴ برابر و روستاهاي برقدار ۱۳ برابر شده است.
معاون برنامهريزي و امور اقتصادي توانير با اشاره به ميانگين رشد ۷درصدي مصرف برق كشور در هر سال، تصريح كرد: در صورت تداوم اين روند رشد، حجم تاسيسات شبكه برق بايد در هر ۱۰ سال به دوبرابر افزايش يابد كه نيازمند سرمايهگذاري بسيار زيادي در همه بخشهاست.
10 روز
فرصت اعتراض براي خانوارهاي جامانده از دريافت بسته حمايتي
مديركل دفتر مطالعات رفاه اجتماعي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي اعلام كرد: سرپرستان خانواري كه تاكنون بسته حمايتي دريافت نكردهاند 10 روز فرصت دارند، كدملي را به همراه شماره تلفن خود يا يكي از اعضاي خانوار به سامانه پيامكي #8*142* و #8*1420* ارسال كنند.
به گزارش تارنماي وزارت تعاون، كار و رفاه اجتماعي، «احد رستمي» درباره نحوه اعتراض بيمهپردازاني كه بسته حمايتي دريافت نكردهاند، افزود: چنانچه مجموع درآمد اعضاي خانواري كه بيمهپرداز سازمان تامين اجتماعي هستند كمتر از سه ميليون تومان در ماه باشد و تاكنون بسته حمايتي دريافت نكردهاند، در صورت دارا بودن شماره تلفن همراه اول، لازم است كد ملي خود را به #8*142* و درصورت دارا بودن شماره همراه ايرانسل و رايتل بايد كد ملي خود را به #8*1420* ارسال كنند.
وي اظهارداشت: با توجه به اينكه بسته حمايتي بيمهپردازان تامين اجتماعي به حساب يارانه سرپرست خانوار واريز شده است، لازم است افراد قبل از ثبت اعتراض، از عدم واريز بسته حمايتي به حساب سرپرست خانوار اطمينان حاصل كنند.