• ۱۴۰۳ يکشنبه ۳۰ ارديبهشت
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
صفحه ویژه

30 شماره آخر

  • شماره 4180 -
  • ۱۳۹۷ دوشنبه ۱۹ شهريور

خبر

با تشكيل هيات انتظامي موسسات مالي موافقت شد

نايب‌رييس كميسيون اقتصادي مجلس با اشاره به بررسي طرح بانكداري اسلامي در كميسيون از موافقت نمايندگان با تشكيل هيات انتظامي موسسات مالي و اعتباري خبر داد.

به گزارش مهر، حسن حسيني‌شاهرودي با اشاره به بررسي طرح اصلاح قانون بانكداري اسلامي در كميسيون اقتصادي مجلس اظهار كرد: در جلسه كميسيون اقتصادي مجلس طرح اصلاح قانون بانكداري اسلامي در دستور كار كميسيون قرار گرفت. نماينده مردم شاهرود در مجلس ادامه داد: فصل‌هاي مربوط به ايجاد هيات عالي، سازمان نظارت، شوراي فقهي، كميته سياستگذاري پول و ارز، كميته مقررات‌زدايي و نظارت بانكي به تصويب رسيد. نايب‌رييس كميسيون اقتصادي گفت: علاوه بر اين با راي اعضاي كميسيون، هيات انتظامي موسسات مالي و اعتباري تشكيل شد.

 

اطلاعيه سپاه در پي عمليات موشكي به مقر حزب دموكرات كردستان

در پي عمليات موشكي روز شنبه سپاه به محل استقرار و جلسه سران يكي از گروهك‌هاي تروريستي (حزب دموكرات كردستان)، سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اطلاعيه‌اي صادر كرد. در بخشي از متن اين اطلاعيه آمده است: «بي‌اعتنايي سران اين گروهك‌ها به هشدارهاي جدي مسوولان اقليم كردستان عراق، مبني بر عزم جمهوري اسلامي براي برچيدن پايگاه‌هاي آنان و ضرورت پايان بخشيدن به شرارت‌ها و اقدامات تجاوزكارانه و تروريستي ضد ايران اسلامي، يگان موشكي نيروي هوافضاي سپاه با مشاركت يگان پهپادي نيروي زميني سپاه، روز گذشته (شنبه ۱۷ شهريور‌ماه) در يك عمليات موفق، محل استقرار و جلسه سران يكي از گروهك‌هاي پليد و جنايتكار و مركز آموزش تروريست‌هاي وابسته را با 7 فروند موشك زمين به زمين كوتاه‌برد، مورد هدف قرار داد.

بر اساس گزارشات موثق و مستند دريافتي در اين عمليات، اين مركز توطئه عليه امنيت ملي ايران منهدم و ده‌ها تن از سران و عناصر مهم عملياتي گروهك به هلاكت رسيده و زخمي شدند.» در بخش ديگري از اين اطلاعيه آمده است: «اين عمليات قاطع و ويرانگر نشان داد، فرزندان ملت ايران در «سپاه پاسداران انقلاب اسلامي» و ساير نيروهاي مسلح و نهادهاي اطلاعاتي و امنيتي كشور، مصمم به صيانت از مرزها و تماميت ارضي جمهوري اسلامي ايران و دفاع از آرمان‌ها و اهداف بلند انقلاب اسلامي بوده و اجازه نخواهند داد تروريست‌هاي اجير ‌شده سازمان‌هاي جاسوسي بيگانه، امنيت مثال‌زدني كشور را به مخاطره اندازند.»

صنعت دفاعي سرمشقي براي دست‌اندركاران نظام باشد

محمدجعفر منتظري، دادستان كل كشور و هيات همراه با حضور در نمايشگاه صنايع دفاعي، از جديدترين دستاوردهاي صنعت دفاعي در حوزه‌هاي هوايي، دريايي، الكترونيك تسليحات، خودرويي، مهمات، رزم زميني و... به‌ويژه جت جنگنده كوثر بازديد كرد. به گزارش مهر، دادستان كل كشور با بيان اينكه اميدواريم اين خدمات ارزنده، به‌ياد‌ماندني و بسيار قابل تقدير به عنوان سرمشقي براي همه دست‌اندركاران ساير بخش‌هاي نظام جمهوري اسلامي ايران مورد توجه قرار گيرد، تصريح كرد: همه مسوولان بايد همچون دانشمندان متخصص وزارت دفاع در راستاي خدمت به مردم، كشور و انقلاب تمام توان خود را به منصه ظهور برسانند و نيازهاي جامعه را برطرف كنند.

حجت‌الاسلام منتظري با بيان اينكه متخصصان وزارت دفاع نشان دادند با اراده قوي مي‌شود هر مشكلي را از پيش رو برداشت، گفت: اين حركات و گام‌هاي موثر در وزارت دفاع براي دولتمردان و تيم اقتصادي دولت و كساني كه براي معيشت مردم تلاش مي‌كنند، مي‌تواند در راستاي تقابل تحريم‌هايي كه دشمن به ما تحميل كرده سرمشقي راهگشا باشد.

دادستاني مجوز خروج زنان بدون اذن همسر را صادر كند

ولي‌الله نانواكناري درباره آخرين وضعيت طرح خروج زنان نخبه از كشور بدون اذن همسر، توضيح داد: براي تدوين و نهايي شدن اين طرح كميته امنيت داخلي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس با دعوت از صاحب‌نظران، سازمان‌هاي مرتبط و نخبگان نظرخواهي كرد و نهايتا اين طرح در كميته نهايي، در صحن كميسيون تصويب و به كميسيون اصلي خود يعني كميسيون قضايي و حقوقي ارجاع شد. به گزارش خانه ملت، اين نماينده مجلس شوراي اسلامي افزود: در مواردي مانند حضور زنان در مسابقات المپيكي و ملي، حضور در مجامع بين‌المللي، كنفرانس‌ها و المپيادهاي علمي در صورت بروز اختلاف، المپيادهاي علمي ميان شوهر يا ولي با دختر دادستاني اجازه ورود دارد و مي‌تواند مجوز خروج از كشور بانوان را صادر كند. وي با بيان اينكه با تغييرات اخير ايجاد شده در طرح كميسيون قضايي و حقوقي نيز بايد طرح مذكور را تاييد كند، افزود: بر اين اساس قيم دختر يا زن (شوهر يا همسر) نمي‌تواند در موارد خاص نام برده شده، مانع خروج زنان از كشور شود. عضو كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: در صورت تاييد اين طرح در كميسيون قضايي طرح آماده ورود به صحن علني مجلس مي‌شود.

 

تلاش براي ساكت كردن نمايندگان

فاطمه سعيدي در توييتر خود نسبت به تهديد سلحشوري و حيدري واكنش نشان داد.

اين نماينده عضو فراكسيون اميد در مجلس در حساب كاربري توييترش نوشت: تهديد نمايندگان مردم و توهين به آنان آن هم به دليل صداي مردم بودن و انجام وظيفه ذاتي نمايندگي مقابله با آزادگي است. تاريخ ما را قضاوت خواهد كرد. آنها كه امروز اينچنين آشفته‌اند به جاي تلاش براي ساكت كردن نمايندگان بهتر است درد مردم را بفهمند.

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون