• 1404 شنبه 29 آذر
روزنامه در یک نگاه
امکانات
روزنامه در یک نگاه دریافت همه صفحات
تبلیغات
بانک سپه fhk; whnvhj ایرانول بانک ملی بیمه ملت

30 شماره آخر

  • شماره 6219 -
  • 1404 شنبه 29 آذر

شما مدير باشگاه هستيد نه ادمين كانال هواداري

جايگاه خودتان را درك كنيد

جمله كليشه‌اي فوتبال متعلق به هواداران است در كشور ما بد ترجمه شده. بسياري از مديران و مسوولاني كه در فوتبال سمت دارند، يعني از جامعه هواداري جدا هستند، عوض تلاش براي بهتر كردن شرايط باشگاه خودشان صرفا به رفتارهاي نمايشي براي راضي كردن تعدادي از هواداران و كانال‌هاي هواداري رو مي‌آورند و اين يك سم واقعي است. 
بعد از بازي دو تيم تراكتور و پرسپوليس در يك‌شانزدهم نهايي جام حذفي كه تبديل به يك ماراتن سنگين و نزديك و طاقت‌فرسا شد و درنهايت اين ميزبان بود كه ميلي‌متري جواز حضور در دور بعد را دريافت كرد، مدير رسانه‌اي باشگاه استقلال اين برد را به تي‌تي‌ها تبريك گفت آن‌هم با يك هدف مشخص: چزاندن هواداران پرسپوليس. همين استوري ساده نشان مي‌دهد كه چرا وضعيت مديريتي فوتبال در ايران به سمت ناكارآمدي پيش رفته است.  بسياري - حتي از بين هواداران استقلال- سوال كردند چرا بايد مدير باشگاه استقلال صعود يكي از رقبايش را در دور يك شانزدهم نهايي جام حذفي تبريك بگويد؟ اگر تراكتور قهرمان شده بود به رسم پايان يك رقابت اين اقدام بسيار معمول و پسنديده به نظر مي‌رسيد اما براي رد شدن از مرحله يك‌شانزدهم آن‌هم در ضربات پنالتي چطور؟ فعالان فضاي رسانه‌اي اين اقدام را كاملا غيرمعمول و غيرحرفه‌اي ارزيابي كردند و نوشتند: شما مدير رسانه‌اي استقلال هستيد يا تراكتور؟ شما ادمين يك كانال يا پيج هواداري هستي يا سمتي حقوقي در باشگاهي بزرگ داري؟  جالب اينجاست كه اين استوري دستمايه شوخي هواداران رقيب هم قرار گرفت و آنها نوشتند «وقتي تيم خودت هيچ موفقيتي به دست نمي‌آورد مجبوري موفقيت ديگران را جشن بگيري.» متاسفانه اغلب مديران فوتبال ايران عوض تلاش براي بهبود ساختارها و انجام كار درست و حرفه‌اي صرفا تلاش مي‌كنند حمايت هواداران پر سروصدا و پيج‌هاي هواداري را به دست آورند. از مديرعامل بگيريد كه براي دلخوش كردن هوادار، بازيكن مي‌خرد و بازيكن كنار مي‌گذارد، مربي استخدام يا بركنار مي‌كند، روي ضعف‌هاي فني تيم خاك مي‌پاشد و به تنش‌هاي روي سكو دامن مي‌زند تا مدير رسانه‌اي كه هنوز نه جايگاه خودش را به درستي درك نكرده نه جايگاه باشگاه‌ را ولي حس مي‌كند براي ماندگار شدن در سمت خودش بايد حمايت ادمين‌هاي مجازي را به دست آورد. او فكر مي‌كند در اين صورت اگر فردا روزي كسي خواست بركنارش كند هواداران در مجازي سر و صدا راه مي‌اندازند يا با تجمع مقابل باشگاه اجازه اين كار را نمي‌دهند. زهي خيال باطل!  كاش اين مديران صدر تا ذيل باشگاه‌ها بدانند اگر سمتي مي‌گيرند و حقوقي به جيبشان مي‌رود براي بهتر كردن شرايط تيم خودشان است. كاش بدانند كري‌خواني و متلك‌گويي و فعاليت مجازي براي هواداران است كه بنشينند كري بخوانند و حالش را ببرند نه براي مديري كه هزار كار نكرده و مسووليت عقب افتاده دارد اما وقتش را در اينستاگرام و توييتر به بطالت و توليد هرج‌ و مرج مي‌گذراند. 

ارسال دیدگاه شما

ورود به حساب کاربری
ایجاد حساب کاربری
عنوان صفحه‌ها
کارتون
کارتون